پشتیبان آنلاین

دیسک کمر داری بدو بیا درمانش کن

درمان،دیسک کمر

دیسک کمر داری بدو بیا درمانش کن .

دیسک کمر چیست؟

 بين مهره های کمری بالشتک هایی ژلاتینی وجود داره صفحاتی که،از جنس غضروف هست، كه به آنها ديسک گفته می شود.

كمر انسان،دارای 5 مهره کمر است،كه در پايين آنها نیز استخوان مثلثي‌ شكلي به نام استخوان خاجی که پایین تر از استخوان خاجی، استخوان دنبالچه قرار داره.

در ناحيه كمر تعداد دیسک های بین مهره ای 5 عدد هستند،که وظيفه اصلي دیسک ها در ستون فقرات بدن انسان ضربه‌گير بودن آن است.

 به عبارتی دیسک ها، فشارهايی را كه به ستون فقرات وارد می شود را جذب می کند و همچنين کمک در بهبود حركت بين مهره‌ها می نماید.

بنابراین همه افرادی که دیسک کمر دارند و منظور این است که فتق دیسک کمر یا بیرون زدگی دیسک کمر دارند. دیسک کمر با اینکه خیلی می‌تونه درد ناخوشایندی باشه،درعین حال قابل درمان است.

درمان،دیسک کمر

تجربه،درد دیسک کمر رو داشتی؟

افرادی که دچار مشکل، بیرون زدگی یا فتق دیسک کمر میشوند،امکان داره در ابتدا هیچگونه درد یا علامتی را تجربه نکنند،

تا مراحل بحرانی نیز وضعشان به همین منوال باقی بماند،اما به طور عمومی درد ناشی از فتق دیسک کمر دردی هست که به سمت پاها تیر میکشد

و گاهی احساس،خشک شدن یا اسپاسم کمر را به دنبال دارد.

 یهو زمانی که، عطسه میکنید و یا سرفه نیز درد به سمت پاها احساس میشود. البته سوزش سوزن سوزن شدن پاها و بی حسی هم یکی از نشونه های دیسک کمر است.

اما درموارد شدیدتر، فتق دیسک کمر میتواند دردی فلج کننده داشته باشه که باعث میشه،از انجام کوچک ترین حرکتی باز دارد و اغلب شنیده میشود که بیماران از اصطلاح خشک شدن و بدن یا قسمتی از بدن استفاده میکنند.

درمان،دیسک کمر

ّّبهترین ورزش برای بهبود دیسک کمر و سیاتیک چیست؟

ورزش‌هایی که باعث کمک به تقویت عضلات پشتی و شکمی میشه به مرور باعث بهبود قابلیت حرکت در کمر و ناحیه ستون فقرات، شامل ورزش های کششی و انعطاف پذیری ( مانند یوگا ) حواستون باشه ، اگه احساس درد شدید داشتید...

 باید قبل از هرگونه تمرین ورزشی، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که ورزش مورد نظر برای شما مناسب است و بیماری را تشدید نکند.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۴

نظرات

اولین نفری که نظر می دهد شما باشید